piątek, 2 stycznia 2015

Lekka zupa z pieczonej czerwonej papryki.

Dość już mam świątecznych frykasów. Całe szczęście , że już widać koniec.
Od dzisiaj wracamy do lekkiego jedzenia.
A ponieważ w lodówce były jeszcze warzywa + 3 duże papryki, więc ugotowałam zupę krem z papryki.



Składniki:

3 duże czerwone papryki
3 duże cebule
kawał selera
1/2 dużej pietruszki
1/2 dużego pora
2 duże marchewki
5 ząbków czosnku
1 łyżka gęsiego smalcu
1 łyżka koncentratu pomidorowego
sól morska, ziele angielskie, liść laurowy, pieprz ziarnisty

Dodatki:

Grzanki czosnkowo-ziołowe z razowego chleba
oliwki czarne i oliwki zielone
3 kawałki suszonych pomidorów w oleju
ser gouda marynowany w oleju z czosnkiem i świeżymi ziołami i podobnie przygotowany ser kozi. 
Cytryna marynowana w soli morskiej ze świeżym tymiankiem.


Sposób przygotowania:

Paprykę oczyścić i opłukać. a następnie przeciętą na pół wysmarować olejem ( ja wysmarowałam gęsim smalcem). Podobnie uczynić z cebulą.
Wyłożyć na blaszkę i wstawić do piekarnika. Piec do momentu gdy papryka nabierze czarnego koloru. Nie koniecznie cała bo to znaczyłoby, że się spaliła. 
W czasie pieczenia papryki obieramy warzywa i kroimy je na małe kawałki.
W garnku podgrzewamy tłuszcz olej lub tak jak ja smalec gęsi. Opłaca się kupić gęś na święta. Bo potem mamy z niej "tłusc".
Wkładamy oczyszczone warzywa i dodajemy w koszyczku przyprawy. 
Zalewamy wodą, solimy i gotujemy do miękkości.
Dodajemy też koncentrat pomidorowy. Może być bez ale wówczas zupa jest za słodka. 
Upieczoną paprykę studzimy i zdejmujemy skórkę. Cebulę wrzucamy do garnka z warzywami.
Paprykę też wrzucamy i gotujemy . Ja jeszcze wsypałam 1/2 łyżeczki swoich ziół. 
Na blaszce na której piekłam paprykę rozłożyłam pokrojony w kostkę razowy chleb.
Posypałam granulowanym czosnkiem i swoimi ziołami. Wstawiłam do piekarnika i podpiekłam w czasie gdy 
czyściłam paprykę i miksowałam zupę. 
Gdyby zupa była za gęsta można dolać wody i jeszcze chwilę gotować. 
Zupę podawać z wymienionymi wyżej dodatkami podanymi oddzielnie.

Smacznego!!!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz