środa, 31 grudnia 2014

Szarlotka na kruchym cieście z mąki owsianej.

Dzisiaj wypróbowałam mąkę owsianą do wypieku kruchego ciasta.
Oj, miałam obawy czy ciasto uda się. Bo i pierwszy raz kupiłam mąkę owsianą i cokolwiek z niej robiłam.
Mąka owsiana podobnie jak pszenna pełnoziarnista inaczej zachowuje się na stolnicy niż mąka pszenna .
Ale ciasto wyszło. Może bardziej kruche i do jedzenia łyżeczką. Chociaż mój mąż zajadał się trzymając kawał szarlotki w palcach.



Składniki ciasta:

0,5 kg mąki owsianej
0,5 kostki masła
3 żółtka
1 cale jajko
3 łyżki śmietany gęstej 18%
100 g cukru brązowego
kilka kropel olejku migdałowego
1 łyżka proszku do pieczenia

Jabłka na ciasto:

4 duże jabłka
2 łyżki rodzynek
2 łyżki migdałów słupków ( mogą być orzechy włoskie)
1 łyżka kandyzowanej skórki pomarańczowej
2 łyżki żurawiny kandyzowanej.

Sposób przygotowania:

Na stolnicę wysypałam mąkę, dodałam cukier i proszek do pieczenia. Wymieszałam suche składniki.
Dodałam masło i roztarłam z mąką.
Dodałam jajka i śmietanę i zagniotłam. Tak jak pisałam ciasto z mąki owsianej inaczej się wyrabia. Trzeba dodać troszkę śmietany gdy jest za suche lub mąki gdy za bardzo klei się .
Wyrobione ciasto odstawiamy na kilkanaście minut aby odpoczęło.
W tym czasie obieramy jabłka i ścieramy na tarce jarzynówce.
Dodajemy rodzynki, migdały i kandyzowane owoce,. Mieszamy.
Na wysmarowaną masłem blaszkę wykładamy ciasto zostawiając mała część na zrobienie kratki.
Na ciasto wykładamy jabłka i posypujemy "krokantem" z migdałów lub orzechów. 
Robimy kratkę i wstawiamy do nagrzanego piekarnika.
Pieczemy około 45-50 minut. 
Lekko ostudzone posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz