czwartek, 11 grudnia 2014

Zupy też zmieniam. Zupa burakowa.

Zupa musi być!!! Szczególnie zimą i szczególnie dla mamy.
Ale gotuję zupełnie inaczej. Musiałam wyrzec się zasmażki i śmietanki.
Więc te moje zupy są lekkie i mają inny smak. Do tego smaku muszę przyzwyczaić się. Ale nie mam  z tym wielkiego problemu.
Obawiałam się niechętnej reakcji mojej mamy. Na razie nie zgłasza sprzeciwów Więc też przyzwyczai się. Inna sprawa, ze nalewa sobie zupy mniej i podchodzi jak do jeża. Głośno jednak nie komentuje.

Zupa buraczkowa z ziemniakami , fasolką szparagową i brokułem.


Składniki:
Kawałek wędzonego boczku ze skórą
Włoszczyzna
Ziemniaki
Kilka suszonych grzybków.
Przyprawy: lubczyk, sól, ziołowy pieprz, ziele angielskie, liść laurowy, gałka muszkatołowa, sok z cytryny. Dodałam też 1 łyżeczkę swoich suszonych przypraw z działki.
Buraki . Ja miałam starkowane i zamrożone. 
Fasolka szparagowa i brokuły. Ugotowane do sałatki.

Sposób przyrządzenia:

Przygotować bulion z wędzonki , warzyw i grzybów z dodatkiem przypraw,
Gdy marchew jest miękka , bulion przecedzamy przez sito i zalewamy obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Boczek wykorzystamy do innego celu.  Gotujemy do momentu gdy ziemniaki będą miękkie. 
Dodajemy buraki i od razu wlewamy 2 łyżki soku z cytryny. 
Doprowadzamy do zawrzenia . I kończymy gotowanie aby zupa zachowała kolor . 
Do miseczki z zupa dokładamy kilka strączków fasolki i kilka różyczek brokułów i posypujemy zieloną pietruszką.

Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz