środa, 31 grudnia 2014

Paszteciki drobiowe z mąki pełnoziarnistej.

Obiecałam córce, że zrobię paszteciki z mąki pełnoziarnistej.
I dzisiaj takowe upiekłam. Przyznam , bałam się że nie uda mi się ciasto.
Ale nic złego nie stało się. Ciasto jest inne bo i mąka inna. Ale paszteciki wyszły pyszne.


Składniki ciasta:

0,5 kg mąki pszennej pełnoziarnistej.
2 całe jajka
2 żółtka
3 łyżki gęstej śmietany 18 %
1/2 kostki masła
1 łyżka proszku do pieczenia 
1 łyżeczka soli morskiej.

Farsz:

Różne rodzaje mięsa drobiowego. Ja miałam drobne mięsko ze skrzydeł indyczych, porcji z rosołu z perliczki, kaczki, gęsi i kurczaka.
1 jajko
sól i pieprz ziołowy.

Sposób przygotowania:

Mięsko przemieliłam 2 razy w maszynce. 
Część na paszteciki oddzieliłam i wymieszałam z jajkiem , solą i pieprzem.

Mąkę wysypałam na stolnicę, dodałam proszek do pieczenia i sól. Wymieszałam.
Masło pokruszyłam i roztarłam z mąką.
Dodałam jajka i śmietanę. Ciasto musi być na tyle elastyczne aby można było je wałkować i kroić w kwadraty. Ciasto z mąki pełnoziarnistej wymaga innej ilości jajek i śmietany. Trzeba je wyczuć. 
Kulę ciasto odstawiłam na kilkanaście minut aby odpoczęła.
A potem podzieliłam na 4 części.
Każdą część rozwałkowałam i wykroiłam prostokąt , który pokroiłam na 4 części.
Na każdą część wyłożyłam farsz, zawinęłam i przełożyłam na wysmarowaną gęsim smalcem i wysypaną mąką blaszkę. 
Każdy pasztecik podzieliłam na połowę, posmarowałam białkiem i posypałam czarnuszką lub kminkiem.
Piekłam około 20 minut w nagrzanym piekarniku.

Paszteciki są kruche i pyszne!!!

Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz