sobota, 29 listopada 2014

Kurczak duszony z warzywami.

Witam na nowej odsłonie moich blogów.
Motywacją do jego powstania była wizyta mojej wnuczki u Pani dietetyk. Aby osiągnąć efekt moja córka też zmienia sposób odżywiania się. A my ( ja i mój mąż) jej wtórujemy.
Ten blog poświęcę przepisom na dania lekkie, łatwe i przyjemne.

Wiele dobroci musimy wyeliminować.
A więc przede wszystkim smażenie mięs i ryb.
Eliminujemy też ( na razie) ziemniaki i wszelkiego rodzaju sosy z dodatkiem tłuszczu i mąki.

No i dzisiaj zrobiłam na obiad coś takiego:

Pierś kurczaka duszona z warzywami. 

Składniki:

1 pojedyncza pierś   z kurczaka
1/2 czerwonej papryki
1/2 dużej cukinii
1/2 dość sporego bakłażana
2 male cebule
3 ząbki czosnku
kawałeczek imbiru




1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/2 łyżeczki curry
1/2 łyżeczki ziołowego pieprzu

Przygotowanie:

Pierś kurczaka pokroić w paski
Posypać przyprawami
dodać 1 łyżkę oleju słonecznikowego i wymieszać.Pozostawić aby nabrała smaku.


Warzywa pokroić w grube kawałki .Dodać łyżkę oleju i wymieszać.


Dodać mięso i jeśli potrzebujemy jeszcze trochę przypraw. 

Przykryć pokrywką i wstawić do mikrofalówki 2 x 15 minut. w międzyczasie zamieszać. 
Nie bójcie się mikrofalówki. Warzywa duszone w niej tracą o wiele mniej witamin niż smażone lub długo gotowane w tradycyjny sposób. Poza tym mają zupełnie inny smak gdyż duszą się we własnych sokach. 

W tak zwanym międzyczasie gotujemy na sypko ryż. Ja lubię jaśminowy. A mąż zrobił błyskawiczną surówkę z marchwi i jabłka z odrobiną oleju (aby przyswoić potrzebne witaminy ) i jogurtu. 

I w ciągu 40 minut  gotowy mamy obiad .

Smacznego!!!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz